HOE JE FACEBOOK AUTHORSHIP IN KUNT ZETTEN OM JE FACEBOOK-PAGINA TE LATEN GROEIEN

Facebook Authorship werd al een paar maanden geleden geïntroduceerd. Ik was te druk om me te verdiepen. “Doe nou”, zei online vriendinnetje Saskia van Writeaholic, “Het is een leuk onderwerp voor je volgers”. Ze had – zoals wel vaker – weer eens gelijk.

Oké, tijdgebrek was niet het enige waarom ik het niet deed. Ik zag de toegevoegde waarde nog niet voor mezelf. Naar mijn idee was Facebook Authorship er om de schrijver in het zonnetje te zetten door bij een Facebook-post de naam met link naar eigen Facebook-profiel te tonen. En daar had ik niet in alle gevallen behoefte aan.

Waarom niet, zou je denken? Nou, ik heb me nogal wat blogfuncties. Ik blog voor mijn werk over reizen, ik blog over mijn fotoshoots voor mijn eigen bedrijf, ik blog als lifestyleblogger voor Like & Love (it!) en dan ook nog voor Blogaholic.nl. Wil ik al deze mensen naar mijn Facebook-profiel, die toch wel privé is? Wil ik echt alles aan elkaar koppelen?

Ik kan me voorstellen dat het voor een grote groep online goeroes geweldig is. Freelance online marketeers en sociale media experts die zich door middel van gastblogs in de markt zetten, kunnen hier veel profijt van hebben. Maar ik hoef die 28.000 volgers van het werk dus niet aan mij gelinkt te hebben. Veel liever heb ik dat die bezoekers overal ons merknaam zien, en dat mijn klanten van Perfect Portret de blogjes waar hun foto’s in staan ook met Perfect Portret in de credits delen.

En dat blijkt te kunnen: met Facebook Authorship kun je niet alleen de credits geven aan de schrijver, je hebt ook de mogelijkheid om credits te geven aan een bedrijfspagina. Ja, dat was wat ik wilde. Laten we dus bij het begin beginnen.

Wat is Facebook Authorship?

Facebook Authorship is eerder dit jaar uitgerold en als je dit goed instelt en vervolgens een linkje naar een blog deelt op Facebook dan komt daar een extra linkje bij te staan. Van de auteur of de desbetreffende Facebook-pagina. In mijn geval dus het laatste, zoals je in het voorbeeld ziet.

De toegevoegde waarde van Facebook Authorship

De toegevoegde waarde van Facebook Autorship wordt nog niet door iedereen gezien. Omdat er net iets tekort wordt gedacht: “Ik deel toch zelf mijn link op Facebook, dan staat mijn pagina er toch al bij? En ook als mensen deze delen?” Helemaal correct.

Maar niet iedereen deelt jouw link vanuit jouw pagina. Hij kan ook gedeeld worden via je social media-buttons of door iemand die gewoon een link in zijn status plakt. En tot dusver zag je dan alleen de website waar het op was gepubliceerd. Met Facebook Authorship staat er nu een linkje naar je blogpagina. Ideaal! Want dit kan extra verkeer op je Facebook-pagina opleveren en dus extra likes.

Hoeveel? I have no clue. Er zijn nog geen cijfers over bekend en het is moeilijk te achterhalen. Maar als je je bedenkt dat het instellen eenmalig nog geen kwartiertje duurt, zou ik het in elk geval doen. Alle beetjes helpen.

Posts created 2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type uw zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven